כיצד לבנות צוות מצליח שיתן תפוקה אמיתית?

בניית צוות מצליח זה יותר מאשר למצוא קבוצה של אנשים עם תמהיל נכון של כישורים מקצועיים.

כולם מספרים על האומנות לטפח תחושה חזקה של עבודת צוות.

התובנות במאמר יכולות לעזור לך להניח את הקרקע לצוות יצרני ביותר שיכול לתקשר, לשתף פעולה ולהתחדש באווירה של אמון וכבוד הדדי.

ערוך תוכנית של צוות מקצועי

אתה זקוק למטרה ברורה ומדידה עבור מה שאתה רוצה להשיג.

לא מספיק להעסיק עובד טוב

"אם יש לך יותר משלושה סדרי עדיפויות, אין לך כלום." – כך אומר ג'ים קולינס, מחבר ספרי הניהול הנמכרים ביותר.

אם תשאלו מספיק מנהלים בכירים לגבי סגנון מנהיגותם, סביר להניח שישמעו כמה מהם אומרים, "אני שוכר את האנשים הכי טובים והיוצאים מגדרם."

זה קו טוב הגיוני ברמה מסוימת.

העסקת האנשים הנכונים היא החלק החשוב ביותר בבניית צוות חזק, כמובן, וההאצלה לתת לאנשים יותר אוטונומיה היא מניעה רבת עוצמה.

אבל ניהול צוות מצליח זה לא כל כך פשוט.

המנהיגים צריכים למלא תפקיד הרבה יותר נוח כדי לוודא שהקבוצה עובדת טוב יחד ונשארת ממוקדת בסדר העדיפויות הנכון.

ישנם כמה דברים עיקריים ליצירת תרבות חזקה של עבודת צוות – הדברים שאם נעשה טוב, יש להם השפעה גדולה על על הצוות.

והתובנות חלות על כל צוות או ארגון, מחמישה אנשים ועד 500,000.

גיבוש צוות העובדים

כאשר מדובר על גיבוש, בתור מנהל, עליך לשים לב שיום גיבוש לעובדים צריך להיות הרבה יותר מסתם יום נחמד עם איזה משחק לייזר טאג, או משהו בסגנון.

עליך לתת את הלב לפרטים הקטנים ביותר החל מארוחת בוקר מפנקת וכלה בהתאמה מקסימלית לכל עובד.

צור מפה ברורה

מנהיגים חייבים לצוותים שלהם תשובה לאותה שאלה שילדים צעירים שואלים לעתים קרובות את הוריהם לפני שהם יוצאים לנסיעה ארוכה: "לאן אנחנו הולכים ואיך אנו מגיעים לשם?"

במילים אחרות, מה המטרה וכיצד אנו נמדוד התקדמות בדרך?

וזה אולי נשמע פשוט, אבל זה לרוב אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני צוותים, חטיבות וחברות.

איך נראית הצלחה? אם היית מקים לוח תוצאות כדי לעקוב אחר ההצלחה לאורך זמן, מה הוא היה מודד?

הבעיה מתחילה לעתים קרובות כאשר מנהיגים מתחילים לרשום חמש או שבע או 11 עדיפויות.

כמו שג'ים קולינס, מחבר ספרי הניהול הנמכרים ביותר אוהב לומר:

"אם יש לך יותר משלוש סדרי עדיפויות, אין לך שום דבר"

קביעת סדרי העדיפויות הללו וכיצד הם נמדדים היא, ככל הנראה, התפקיד החשוב ביותר של ראש צוות מכיוון שרוב העבודה שכולם מבצעים תזרום מהיעדים הללו.

יש לקבוע את סדר העדיפויות הזה בזהירות כמו מסלול שיגור טילים, מכיוון שאף חישוב שגוי קל ביותר יכול לקחת צוות מחוץ למסלול לאורך זמן.

עוד באתר:

שיהיה לך לוח תוצאות

יתרון נוסף של תוכנית פשוטה הוא שהיא יוצרת מטרה משותפת שתקזז את הנטייה של אנשים להזדהות כחלק מקבוצות קטנות יותר.

חשוב למשל על קבוצת כדורגל.

ישנם "שבטים" רבים בצוות – עבירה והגנה, פושעים ומקלטים, ריצות גב וגב הגנתי.

אך מכיוון שמטרת הצוות ברורה, ויש לוח תוצאות חיצוני למעקב אחר ההתקדמות, יש תחושה גדולה יותר של "אנחנו" בצוות מאשר הדינמיקה של "אנחנו והם" שיכולים לעתים קרובות לחלק עמיתים בחברות.

בהיעדר לוח התוצאות הפשוט והמשותף ההוא, אנשים ימציאו את דרכם שלהם כדי למדוד את הצלחתם.

"אם יש לך חברה שבה לכל אחד יש דרכים משלהם לשמור על ניקוד, תקבל לחימה ויכוחים בלתי פוסקים, והם אפילו לא מתווכחים מה לעשות" אמר.

"הם מתווכחים איך לשמור על ניקוד. הם מתווכחים על איזה משחק אנחנו באמת משחקים. זה הכל פרודוקטיבי."

תוכנית פשוטה

ברגע שיש לך תוכנית פשוטה, אתה צריך להמשיך להזכיר צוות מצליח שלך את סדר העדיפויות, גם אם זה יכול להרגיש חוזר על עצמו.

לעתים קרובות אנשים צריכים לשמוע משהו כמה פעמים לפני שהם באמת זוכרים את זה.

מרק סנדלה, מנכ"ל TheLadders.com, אתר לחיפוש עבודה, חלק עם כלל אצבע טוב:

"אתה אומר משהו שבע פעמים והם לא שמעו אותך" אמר.

"עד שהם יתחילו להתבדח על התדירות שאתה חוזר על זה, הם לא הפנימו את זה."

אהבתם את המאמר?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו הודעה: